핫게 실시간 커뮤니티 인기글
보배드림 (442431)  썸네일on   다크모드 on
디스테파.. | 14/04/15 20:30 | 추천 13 | 조회 4305

신형 카니발 공개후 미국 네티즌들 반응 +344 [14]

보배드림 원문링크 https://m.bobaedream.co.kr/board/bbs_view/best/34923


이곳 캐나다에서 미니밴은 참 많이 팔리는 차급중의 하나죠. 주로 7~8인승인데 다지 캐러반하고 시에나, 오딧세이가 시장을 3등분하고 있는 형국입니다. 그중 캐러반은 싼 맛에 사는 차고 시에나나 오딧세이는 꽤 비싸게 팔리죠. 기아 카니발(세도나)은 그다지 존재감이 없습니다. 디자인도 밋밋하고 기름도 많이 먹고해서 별 인기도 없어서 가끔가다 한대 보일 정도네요. 


신형 카니발의 디자인이 뉴욕 오토쇼를 앞두고 사전에 공개됐는데 북미의 자동차 사이트들에서도 이 소식이 1면에서 비교적 크게 다뤄졌습니다. 


당연히 아직 시승기 같은 것은 없구요. 일단 디자인 자체에 대한 모터 트렌드의 평가는 좋네요. 

그리고 모터 트렌드에 달린 미국인들의 (미국인이 아닌 사람도 있겠지만 그래도 대부분은 양키들인듯) 반응을 옮겨봤습니다. 역시 대부분은 디자인에 대해서는 매우 좋게 평가하는 것 같네요. 가장 많이 나오는 댓글들이 "미니밴 중 최고의 디자인이다"라는 표현들입니다. 좋은 글 나쁜글 가리지 않고 다 실었습니다. 


원문은 

http://www.motortrend.com/roadtests/minivans-vans/1404_2015_kia_sedona_first_look/photo_05.html

에서 확인하실 수 있습니다. 


참고로 회사 관계자들로 짐작되는 사람들도 있어 보입니다. 


GT3

Bravo Kia... just bravo!

브라보 기아. 단지 브라보라고 말할 뿐이다. (엄청 빨아 제끼네요)


Seva25

This looks to be a fantastic minivan. The interior color combinations are very pleasant to the eye. The dash layout is simply the cleanest and most beautiful to ever reside in a minivan. Kia is making great strides with its cars and they deserve all the credit. Let's hope consumers notice.

판타스틱한 미니밴이라네요. 인테리어 색조합이 눈에 보기 좋고 대쉬 레이아웃도 역대 미니밴 중 최고라고 하고. 기아가 크게 발전했고 칭찬받을만 하다는 글. 빠질 태가 좀 나네요


dfschim

Thank you IIHS for finally sticking noses on minivans with your small overlap crash test. If even the Koreans are making one that can pass the test, what is your excuse Fiat-Chrysler?

미국 고속도로 안전국이 마침내 미니밴에도 오버랩 충돌 테스트를 하게 되어 다행이다. (무슨소린지?). 만일 심지어 한국차들이 그 테스트에서 통과한다면 피아트나 크라이슬러에 대한 변명은 무엇이 될것인가? (이것도 무슨말인지??)


jeffrey.p

WOW, I only like (or hate) bits and pieces of different minivans. But this one from KIA is a very sharp looking minivan all around with great attentions given to details. Impressive!

와우. 미니밴들은 다 거기서 거기였고 좋아하고 싫어하는 것도 별 차이가 없었다. 그러나 이 기아차는 매우 샤프하게 보이는 미니밴이고 크게 주목을 끄는 디자인으로 되어 있다. 인상적이다.


thecarguy55

YES! YES! YES! KIA KNOWS HOW TO DO A PROPER MINIVAN!

(엄청 오바하는듯). YES,,, 기아가 제대로 된 미니밴을 만들줄 안다.


The NABG

I can't believe I'm typing this, but my gosh, what a good looking minivan. It's better looking than a LOT of CUVs, which, coincidentally, look more and more like minivans all the time.

이런 글을 타이핑하고 있다니 믿을 수가 없다. 그러나 대단하다. 기똥차게 잘생긴 미니밴이다. 여러 CUV들보다도 더 잘 나왔다. CUV들은 갈수록 미니밴처럼 보이고 있다.


carenthusiast13

Here in Canada, Kia also offers the redesigned and arguably more stylish Rondo, which appears to be selling well... I wonder if Kia will consider bringing that vehicle to America as well to increase the choice of people movers, or if they would be worried it might hurt sales of the new Sedona? Either way, if reliability proves well, the Sedona should prove a competent, stylish and competitive (finally!) van.

여기 캐나다에서는 기아가 보다 스타일리쉬해진 론도(카렌스죠) 신형을 판매하고 있는데 잘 팔리는 것 같다. (참고로 론도는 미국에서는 판매가 되지 않죠) 기아가 미국에도 론도를 들여올 경우 소비자의 선택을 폭을 넓힐 것인가 아니면 세도나의 판매를 갉아멁을 것을 것인가로 고민할 것 같다. 아무튼 차의 신뢰성도 좋다면 세도나는 스타일리한 밴으로 경쟁력이 있을 것이다.


eaglelo95 (eagle95 이 사람은 일본차를 엄청 좋아하는 듯.)

If looks is what sells a vehicle maybe the Sonata and Optima should be amongst the leader in sales.

Hyundai and Kia pricing has been going up lately and sales going down.

Nobody does minivan packaging like Honda, and nobody gives you a smooth ride like a Toyota, the reason the last generation Sedona did not do well has little to do with style. Reputation and perception is everything to soccer moms, they will rather be seen in a Honda than the most beautiful minivan.

Starting price of a minivan is over $28,000 , they are not cheap so you will rather pick a $35,000 Honda minivan than a $37,000 Kia, and lastly the depreciation of any minivan is very high so more for that of a Kia.


만일 디자인만으로 차가 팔린다면 쏘나타나 옵티마가 가장 잘 팔리는 차가 되었을 것이다. 현대나 기아는 최근에 판매가 줄고 있다.

혼다처럼 좋은 패키지를 갖춘 미니밴도 없으며 도요타처럼 스무스한 주행을 주는 미니밴도 없다. (일제차 빨죠).

세도나가 최근에 안 팔린 이유는 디자인과는 상관이 없이 차가 후져서 그렇다네요.

가격이 2만 8천 달러가 넘으면 결코 싼 것이 아니다. 차라리 3만 5천불짜리 혼다를 사라네요. 기아차는 감가상각이 많으니 사지 말라고 훈계까지.



그러나 이 글에 대한 반박댓글이 있네요.

mcmeetterry


@eaglelo95에게. 현대와 기아차 판매가 줄고 있다고? 그렇지 않다. 그들의 판매는 해마다 늘고 있다. 최근에 부진한거는 모든 자동차 회사들이 다 그렇다.

시에나나 오디세이도 좋지만 미니밴 분야에서 새롭고 신선한 경쟁차종이 있는 것이 좋다.

기아는 사양이 좋고 가격대비 가치가 높다. 3만 5천불을 주고는 오디세이는 거의 최하급 트림밖에 살 수 없다. (역시 현기가 값이 싸다는 것을 잘 보여주네요)


srt_charga

Not a bad van, Kia! I like the high-level of finish and detail of the exterior. I wonder how would a SX trim look as I am highly tired of Kia applying the chrome treatment on the SX-L. That said, it won't be enough to topple the Chryslers and Honda.

나쁘지 않다. 기아. 외관의 피니시와 디테일이 매우 수준이 높다. 나는 기아가 SX-L 트림에 지나치게 크롬을 많이 집어넣는 것에 매우 거부감이 높은데 SX트림이 어떻게 나올지 궁금하다. 하지만 크라이슬러나 혼다를 뒤집어엎을 정도로 충분하지는 못할 것이다.


marcuscoyle

That's a very nice side view in the middle of the page. I will go out on a limb and say this is Kia's best looking vehicle in their stable with the K900 close behind.

사이드뷰가 매우 멋지다. 이차가 기아가 만든 가장 디자인이 좋은 차로 보인다. 다음으로는 K900 (K9이죠)이 근접하게 그 뒤를 따를 것이다. (K9 디자인이 좋다고 하네요.)


broodwatch

It is good looking but if Kia's best looking vehicle is a minivan, then they need to revamp the line up

디자인이 좋다. 하지만 만일 기아에서 가장 잘 생긴 차가 미니밴이라면 기아는 라인업을 재정비할 필요가 있다. (푸하하하)


patbo7

The best looking van on the market! I'm not in the market but still, wouln'd be shy having one.

시중에 나와 있는 가장 디자인이 뛰어난 밴이다. 나는 여전히 미니밴을 살 의향이 없지만 미니밴이 있다고 해서 쪽팔려하지는 않을 것이다. (뭐가 쪽팔린지. ㅎㅎㅎㅎ)


itsjessebaby

great looking van and those second row reclining seat and Nappa leather are levels of luxury no other minivan offers. The Koreans are really innovative while Toyota and Honda make absolute snooze mobiles and just rest on their laurels.

멋진 디자인의 미니밴이며 2열의 리클라이닝 시트와 나파 가죽은 다른 미니밴이 제공하지 못하는 수준의 고급성이 있다. 도요타나 혼다가 과거의 영광에 안주하며 졸고 있을때 한국차들은 확실히 혁신적인 면모를 보여주고 있다. (교포인가?? 한국차 엄청 빠네요.)


eaglelo95(아까 그 일제차빠죠)

Nappa leather is not an innovation, reclining 2nd row seat exists in a Sienna already. Please get your facts right Kia and Hyundai has no known innovation in the industry.

아까 위에서 한국차 깠던 사람이 또 다시 위의 글에 반박하네요. 리클라이닝 2열은 시에나가 이미 보유하고 있다. 현기가 한 혁신은 없다. 그런 내용.


mcmeetterry

@eaglelo95 Actually, they have. H-Trac is an AWD system based on an RWD setup. Hyundai created an AC-system that monitors CO2 - O2 levels that adds O2 to keep the driver awake.

While you may think that Hyundai/KIA are simple auto companies, they are big in Korea where they innovate in aircraft, heavy industries, etc.

If KIA can create an effective ad campaign that shows off how bland and ugly the Oddysey and Sienna are, then I have no doubt that the Sedona can win many new buyers.

Years ago when Hyundai/KIA released a new design, people screamed afoul that it was a "copy", but I'm seeing almost none of it now. It seems many people are impressed with this design.

현빠인가? 위의 일본차 빠돌이에게 재차 반박하네요. 현대의 H-Trac이 혁신적인 것이며 이산화탄소를 모니터하는 AC 시스템도 현대가 만들었다고 하네요. (현기 관계자인가?)

또한 현대와 기아가 단순히 자동차만 만드는 회사가 아니라 항공기나 중공업 등에서 혁신적인 기업이라고 하는데. 아무래도 현빠인듯.

오디세이와 세도나가 따분하고 흉한 디자인을 갖고 있기 때문에 세도나가 많은 소비자들을 빼앗아올 것이라네요.

몇 년 전에 현기가 새로운 디자인을 선보였을때 “카피”라고 욕한 사람들이 있지만 지금은 그런 말이 없다고 많은 사람들이 현기의 디자인을 인상적으로 생각한다네요.


planblove

I'll never get a minivan, even if its the most economical choice for me and my family. There are only so many ways you can make a box look pretty. I'd rather have a full size CUV, which are basically minivans without the sliding doors anyway.

And on that note, this is one of the best iterations of a minivan I've ever seen. Good job Kia, looks like these Korean brands are working harder than most of the other car companies right now.

본인은 결코 미니밴을 사지 않겠다. 차라리 풀사이즈 CUV를 사겠다고 하네요. 슬라이딩 도어가 없는 미니밴과 같다면서.

하지만 기아 세도나는 미니밴에서 최고의 차중의 하나라고 하면서 기아가 잘 만들었다고 하네요. 한국 브랜드들이 다른 자동차 업체들보다 더 열심히 노력하는 것 같다고 하고.


jayhawk815

@planblove Not only are minivans more economical, they're far more practical as well. Far more passenger and cargo space, convenient sliding doors, etc. But hey, if you are more worried about how your image, get that three-row crossover.

위의 글에 반박. 미니밴이 경제적이고 실용적이기 때문에 좋은 차종이다. 공간도 넓다. 그러면서 미니밴을 옹호하죠. 미니밴하나 갖고 있는 사람인듯.


DriveThru

@jayhawk815 @planblove Well if you need to tow something relatively heavy I would not recommend a mini-van, but if your not it is probably the best choice practicality-wise you can make. Also please do not judge a car on its looks solely, who knows Kia might have over spent on exterior design and left the rest to rot

미니밴은 힘으로 선택하는 게 아니라 실용성으로 선택하는 차량이라고 하네요. 세도나가 겉은 좋지만 나머지는 쓰레기일지 누가 아냐고 하네요. (푸하하하)


mcmeetterry

@DriveThru @jayhawk815 @planblove Why on Earth would KIA do that? KIA has been working extremely hard to do well in reliability. And it shows. CarMD rated Hyundai/KIA to be top in reliability/lowest cost to maintain.

기아가 겉만 번지르할 수 있다는 글에 대한 반박이죠. 기아가 신뢰성을 높이기 위해 엄청난 노력을 해 왔다네요. (어떻게 알까?) 그리고 CarMD라는 기관이 현기차의 신뢰도와 유지비용에 있어서 최상급 평가를 했다고 하네요. (CarMD는 처음 듣는 기관인데.. )


Vigo Charger

The Kia symbol should be in the center of that grill to break it up a little. No surprise the sketch looked better. Still not bad for a minivan that I will never buy. Then again I will never buy a minivan of any kind but I rent one from time to time. Everything Kia has put out in the last few years has been better than the last model. They have come a long way. Only thing that's left is a full size truck.

기아 마크가 그릴의 중앙에 있는 편이 낫다고 하고 스케치 디자인이 더 훌륭하다네요. 미니밴으로서는 나쁘지 않지만 본인은 미니밴 자체를 구입할 계획이 절대 없다네요. 구입할 생각은 절대 없지만 가끔 렌트는 하겠다고 하죠. 기아가 최근에 큰 발전을 해 왔다고 좋게 말하며 이제 기아는 풀사이즈 트럭 차종에만 도전하면 된다고 하는군요,


btc909

Pros: Looks great inside and out and I like the two tone treatment. Nice second row folding seat for 3rd row access (unlike the Odyssey). Removable 2nd row seats. Tons of foot space for the 2nd row passengers.

Cons: It's a detuned 3.3L probably trying to get those MPG numbers up. Has a penis shifter. 2nd row doesn't stow into the floor. Smallish NAV screen.

이 사람은 장점과 단점을 다 적었군요.

장점: 실내와 외관이 멋지다. 특히 투톤 방식이 마음에 든다. 2열의 폴딩방식과 3열 접근성이 훌륭하다. (오딧세이는 이 점에서 잼병이다라고 평가하네요.) 2열을 착탈할 수 있는 것도 좋고 2열 좌석 공간이 매우 넓은 것이 좋다고 평가.

단점: 연비를 높이기 위해 튠다운된 3.3L 엔진을 사용했다. 기어박스가 남자의 거시기같다. 2열좌석을 바닥속으로 집어넣을 수 없다. 네비화면이 작다.


Gonzo Monstro

This looks better than Toyota and specially the Honda Odyssey.

도요타보다 디자인이 좋으며 특히 혼다 오딧세이보다 훌륭하다.


Stew

Wow, is a surprisingly good looking minivan! Nissan and Lexus take note, kia's new minvan looks better than your new CUV entries!

깜짝 놀랄정도로 잘생긴 미니밴이다. 닛산과 렉서스는 들어라. 기아의 신형 미니밴이 너희들의 신형 CUV보다 더 디자인이 뛰어나다.


colocar

@Stew This minivan doesn't even compare to the Sienna. The Sienna with the SE sport package is by far the "best" looking minivan on the road. Or at least as good as minivans get.

그러나 윗글에 반박댓글이 등장하네요.

이 미니밴은 시에나와 비교조차 할 수 없다. 시에나의 SE 스포트 패키지는 최고로 디자인이 뛰어난 미니밴이다. 혹은 더 이상 좋을 수 없는 미니밴이다.


Stew

@colocar @Stew What? the Sienna is a squishy blobby looking thing with no style to speak of lol. I wasn't talking about the Sienna anyways, I said CUV (NX/Murano), not minivan........

그러자 재차 반박하죠. 뭐라고? 시에나는 질퍽질퍽하고 꾀제제한 스탈이다. 어이없어 웃음이 나온다네요. 그리고 나는 시에나에 대해 말하는게 아니라 CUV에 대해 말하고 있었다. 제대로 읽어라. 라고 하네요. (푸하하하)


The NABG

@colocar @Stew I have to agree with Stew on this one. As far as looks go, this blows the Sienna out of the water.

윗글에 동의한다네요. 디자인적인 측면에서 볼때 세도나가 시에나를 완전히 발라버린다고 하네요.


fredriver

Finally, a minivan that looks like something that I would like to buy just for the pleasure, not only because I need it to move my family, and all their stuff! Well done, Kia!

마침내 내가 기쁘게 구입할 수 있는 바라고 바라던 미니밴이 등장했다. 가족과 짐을 싣는 실용성뿐 아니라 즐겁게 운전할 수 있는 미니밴이다. 기아 참 잘했다.


civilian90025

Love the aggressive front fascia and LED daytime running lights. Puts a bit of a modern look to a otherwise bland type of car segment. good job!

공격적인 전면부 외관과 LED 라이트가 마음에 든다. 따분한 미니밴 차급에 현대적인 감각을 입혔다. 잘 만들었다.


Kvnceleste

Wow I can't picture the name "Sedona" with this new design. Probably the best looking minivan; however, I will still never buy a minivan.

It's safe to say that the entire Kia lineup went from one of the ugliest in 2009 to one of the most stylish by the 2015 model year.


Great job Kia.

와우. 이 새로운 디자인에 "세도나“라는 이름을 붙이는 것이 상상이 안 된다. 아마도 최고의 디자인을 가진 미니밴으로 보인다. 그러나 나는 미니밴은 안 사겠다. (푸하하하)

2009년만 해도 기아의 차들은 가장 못생긴 디자인을 갖고 있었지만 2015년 모델들의 경우에는 가장 스타일리쉬한 차들로 구성되어 있다.


xcuseme96

Note to Honda: That is the correct way to make a window kink.

혼다에게 전해주고 싶다. 윈도우 곡선 디자인은 이렇게 해야 하는 것이다.


himoses

I like it. I wonder how it will handle and what the real world fuel economy will be.

마음에 든다. 주행시 핸들링과 실연비가 어떻게 될지 궁금하다.


kommzzy

Great Job Kia. This should def shake up this segment

기아가 일을 저질렀다. 이 차가 미니밴 시장을 뒤흔들 것이다.


TheRed

Probably the best looking minivan I've ever seen.

미니밴 중에서 아마도 내가 지금껏 본 최고의 디자인이다.

[신고하기]

댓글(14)

이전글 목록 다음글

12 3 4 5
    
제목 내용