핫게 실시간 커뮤니티 인기글
종합 (4063849)  썸네일on   다크모드 on
비켜요 | 15/01/29 04:40 | 추천 0 | 조회 220

[디즈니] 디즈니 스튜디오 페이스북에 올라온 컨셉아트와 설명 번역 +46 [4]

디시인사이드 원문링크 m.dcinside.com/view.php?id=superidea&no=673045

머릿속에 영어-한국어 호환이 잘 안 되어서

특히 일대일대응이 안 되는 부분은 대충 의역했는데 뉘앙스가 많이 다른거 양해 좀.

원문 실어났으니까 비교하면서





image


The many faces of Fred by Jin Kim, Big Hero 6 character design supervisor.


빅 히어로의 캐릭터 디자인 슈퍼바이저, 김상진이 그린 프레드의 여러 얼굴들.






image


In an early piece of concept art by Jin Kim, we get a glimpse into the origins of Hiros affinity for robotics (and his stubbornness).


김상진이 그린 초기 컨셉아트. 히로와 로봇학에 대한 친밀감(그리고 고집스러움)의 근원을 엿볼 수 있다.





image


I thought they needed a pet in this movie, so i just kept drawing a cat in my storyboard. Then Shiyoon did some designs, which went into modeling, and the cat just kept going through the pipeline. Mochi became real.” Kendelle Hoyer, Big Hero 6 story artist


영화에 애완동물이 필요한 것 같아서 계속 제 스토리보드에 고양이를 그렸어요. 그 다음에 시윤이 디자인을 몇개 하고, 모델링에 들어갔고 그런 식응로 고양이가 계속 제작 과정을 거쳐나갔아요. 모찌가 진짜가 된거죠. 켄델 호여, 빅 히어로 스토리 아티스트





image

Side kick!” -Hiro


사이드 킥! -히로






image


Early sketches of the mechanisms behind Baymaxs recharging dock.


베이맥스의 충전대 뒤의 메카니즘에 대한 초기 스케치.






image


I love characters like Fred, who play against type. Hes the dirtiest, grungiest, slacker-est member of the team but he lives in a giant mansion and comes from incredible wealth.” -Dan Gerson, Big Hero 6 writer


저는 프레드처럼 전형적이지 않은 캐릭터들을 좋아해요. 가장 더럽고, 지저분하고, 게으른 팁 멤버이지만, 커다란 맨션에 살고 출신도 굉장히 부유해요. -댄 거손, 빅 히어로 라이터







image


Tadashi is a rock who grounds Hiro. His design reinforces that. He has broad, strong shoulders, hes very clean and simple. Hes sincere and sweet without any hidden motivation. Hes just a good big brother.” -Zach Parrish, head of animation



테디는 히로를 받치는 돌과 같은 존재에요. 테디의 디자인이 그 사실을 강화해주죠. 넓고 강한 어깨를 가졌고, 깨끗하고 단순합니다. 늘 진심이고 다정하고 숨겨진 목적같은 건 없죠. 테디는 그냥 좋은 형이에요. -잭 파리시, 애니매이션 부서장






image


Freds supersuit eluded us until we found a group called Kaiju Big Battle. They perform mock wrestling matches in a ring with tiny buildings while dressed in homemade rubber monster suits. The kind of person who would put on a rubber suit and wrestle felt like our guy.” -Don Hall, Big Hero 6


프레드의 슈퍼슈트는 카이쥬 빅 배틀이라는 그룹을 찾기 전에는 잘 안 되었어요. 카이쥬 빅 배틀은 수제 고무 괴물 슈트를 입고 작은 건물들이 있는 링에서 가짜 레슬링 경기를 연기하는 그룹입니다. 고무 슈트를 입고 레슬링할만한 사람이면 딱 프레드겠구나 느꼈습니다. -돈 홀, 빅히어로







image




The inner workings of your personal healthcare companion.


개인용 건강 도우미의 내부 구조.











image



East meets west in a big way in Scott Watanabes early exploration into the look of Baymax and Hiros hometown.


스콧 와타나베의 초기 컨셉아트에 베이맥스와 히로의 고향에서 동과 서가 만나다.







image


image


image


image




image


image


image



San Fransokyo Concept Art Travel Poster


샌프란소쿄 컨셉아트 여행 포스터






image


Artists took icons from San Francisco and gave them a distinctive eastern look as seen in this early trolley car concept by Kevin Nelson, Big Hero 6 visual development artist.


아티스트들이 샌프란시스코의 아이콘들을 가지고 동양적인 느낌을 주었어요. 빅 히어로의 비쥬얼 디벨롭멘트 아티스트인 케빈 넬슨의 초기 트롤리 컨셉처럼.







image



The specific details of an environment help give you a sense of the character whose space it is. Hiros bedroom reflects the kind of person he is and his relationship with Tadashi.” -Paul Felix, production designer


환경의 구체적인 디테일들이 그 공간의 주인인 캐릭터이 어떤지 느낌을 알려줘요. 히로의 침실은 히로가 어떤 사림인지, 그리고 테디와의 관계도 비춰줘요. -폴 필릭스, 프로덕션 디자이너






image



A detailed layout of Hiros family home and the Lucky Cat Cafe in an early piece of concept art by Scott Watanabe.


스콧 와타나메의 초기 컨셉 아트에서 히로 가족네 집과 럭키 캣 카페의 자세한 레이아웃.






image


At different stages of their design Go Gos wheels were powered by electrical lines overhead, by gravity, by generators, by batteries. One idea gave her a magnetic harpoon she shoots out of her hand to attach to a car, powering up by water-skiing behind it.” -Kevin Nelson, visual development artist


디자인의 여러 단계에서 고고의 바퀴의 전원은 머리 위의 전선, 중력, 발전기, 밧데리였어요. 한 아이디어는 손에서 자성이 있는 작살을 쏴서 차에 부착시키고, 그 뒤에서 수상 스키를 타듯이 하는거였습니다. -케빈 넬슨, 비쥬얼 디벨롭멘트 아티스트






나머지는 다음 게시글에

[신고하기]

댓글(4)

이전글 목록 다음글

1 2 3 4 5
    
제목 내용